Подготовка на автомобила за пролетно-летен сезон

С наближаването на пролетта трябва да се замислим за неща, на които трябва да обърнем внимание след изминалите зимни месеци. Повечето от нас смятат, че по-важната подготовка е за зимния сезон – поради спецификата на условията и единствените действия който предприемат са смяната на гумите. Във всеки един сезон автомобила ни се нуждае от специфични проверки и обслужвания.

Поддръжка на гуми и спирачна система
Преди да поставите летните гуми – проветете ги за бабуни, неправилно изностване, дълбочина на грайфера. Проверете спирачните дискове и спирачните накладки. Ако долавяте странни звуци по време на спиране тръгване – консултирайте се със сервиз за детайлна диагностика на спирачната система.

Течности
Проверете всички течности по автомобила – антифриз, течност за чистачки, спирачна течност – ако е необходими ги сменете.

Акумулатор
През зимата консумацията на електроенергия в автомобила е по-висока от колкото през всеки друг сезон. Проверете напрежението на акумолатора и неговата способност за зареждане.

Окачване и амортисьори
Проверете окачването на вашият автомобил и неговите амортисьори. Ниските температури оказват сериозно влияние на гумени оплътнения, пръстени – което поражда тяхното по бързо износване.

Двигател
Смяната на маслото на двигателя е препоръчително да се извършва годишно или в зависимост от пробега които изминавате. Препоръчително е заедно с него да се сменята и всичките филтри. Основната причина за това действие е загубата на качеството на маслото след зимния сезон. Винаги поставяйте масло препоръчано от производителя на вашият автомобил.

Климатична система
Климатичната система се нуждае от важни технически испекции със специализирана апаратура. Профилактика на климатичната система включва проверка на количеството фреон, проверка за течове в системата и проверка на климатичния компресор.

Пролетно-лятната профилактика на автомобила не е скъпо удоволствие, но гарантира сигурност на пътя и спокойствие на водача.

Признаци че автомобила ви се нуждае от спешен сервиз

1. Светлинна индикация на двигателя

Това е спешен знак, че вашата кола трябва да бъде проверена възможно най-бързо от професионалист. Ако индикаторът за проверка на двигателя мига, тогава трябва да предприемете необходимите мерки преди нещата да са станали необратими.

2. ABS (антиблокираща спирачна система):

Това е светлината, която е за вашата антиблокираща спирачна система. Обикновено това ще се появява като трептяща светлина, когато се използва ABS, което обикновено се случва, когато условията на шофиране са хлъзгави или ако има някакво аварийно спиране. Когато е включено, ABS позволява водачът на автомобила да поддържа управлението на кормилното управление и предотвратява блокирането на колелата.

3. Налягане на гумите

Налягането в гумите обикновено не е авариен индикатор, но може да означава, че поне една от вашите гуми е с ниско налягане на въздуха. Изпробвайте автомобила, като първо го преместите на кратко разстояние, след което добавете малко въздух във всички гуми, веднага щом видите следващата бензиностанция. Ако откриете, че тази светлина продължава да продължава няколко дни или дори седмици, тогава проблемът е по-сериозен и трябва да се консултирате с професионалист за това, което не е наред.

4 Симптоми на стартера
 
Звуков шум:

Ако чуете шум, който прилича на това, което звучи, когато случайно стартирате автомобила си два пъти, това се дължи на износена задвижваща предавка на стартера, която вероятно не се захваща по начина, по който трябва. Този проблем трябва да бъде анализиран от професионалист колкото е възможно по-скоро или да се получи трайна вреда на маховика в двигателя.

Свободен ход:

Когато стартерното зъбно колело не съвпада правилно с маховика на двигателя, ще чуете шум от стартера и задвижването няма да започне изобщо. Това може да доведе до това, че трябва да смените стартера и трябва да го разгледате веднага.

Пушек:

Виждайки дим от всякакъв вид, излъчващ от вашето превозно средство, може да има произволен брой проблеми. Прекалено много мощност, която се извежда през електрическото захранване към стартера, може да го предизвика. Или може да има друг проблем с връзката, който трябва да бъде намерен. Винаги е очевиден проблем, защото димът обикновено се вижда и излъчва миризма. Това никога не е нещо, което може да бъде игнорирано и винаги трябва да се счита за извънредна ситуация, която се нуждае от незабавно професионално внимание. Най-добре е вашето превозно средство да се влачи, ако видите дим.

Течове на масло:

Тъй като стартерът в автомобил обикновено се помещава някъде в долната част на двигателя, той може да бъде уязвим за капките от други области, които проявяват проблеми. Най-често това се случва с моторно масло или други течности за задвижване. Ако стартерът се накисне достатъчно и за продължителен период от време, той ще трябва да бъде сменен.

5 Проблеми с водната помпа
 
Предни охлаждащи течове:

Охлаждащата течност се намира във водната помпа и помага на автомобила да охлади двигателя. Има много уплътнения и уплътнения, които съставляват водната помпа, която помага за транспортирането на охлаждащата течност от там, до радиатора и до двигателя. По-малките части, уплътненията и уплътненията ще започнат да стават все по-силни и да се късат, да изсъхнат или да се разбият на парчета. Това кара охлаждащата течност да започне да изтича в други компоненти под капака на автомобила и през земята. Тя ще се появи като зелена или червена течност на алеята или навсякъде, където паркирате автомобила си. Ако се открие достатъчно рано, професионалистът може да поправи водната помпа, преди да има други щети.

Свободна, извиваща се помпа на водна помпа:

Ако има проблем с свободен колан, може да чуете високо звучене от двигателя. Това означава, че когато коланът се движи в кръгообразно движение, механизмът на ролката се е разхлабил или е възможно лагерите, които помагат да се движи водната помпа, да изчезнат. Това може да бъде сериозен проблем, защото ако това са лагерите, водната помпа няма да работи и трябва да бъде изцяло заменена с нова. Свържете се незабавно с професионалист, за да го разгледате.

Прегрята двигател:

Ако водна помпа работи неправилно и спира да работи напълно, тогава двигателят ви не може да се охлади. Тази липса на охлаждаща течност ще причини повреда на двигателя като уплътнения с натискане на главата, изгорени бутала или напукани глави на цилиндрите. Това се превръща в непосредствен проблем, ако забележите, че температурният ви интервал на двигателя постоянно показва висока температура и вземете автомобила възможно най-скоро.

Пара на радиатора:

Парата, идваща отпред на двигателя, независимо дали сте в застой или в процес на шофиране, винаги означава, че двигателят ви е прегряван. Това отново може да бъде проблем с водната помпа. Ако автомобила е в движение – незабавно трябва да спрете и да го ги занесете на професионален механик, който да прегледа системата.